ویژگی های مهم عسل
عسل طبیعی شاهوار
بزرگترین پایگاه اینترنتی فروش عسل طبیعی در ایران
تعداد بازدید این مطلب : بازدید

ویژگی های مهم عسل

-عسل جاذب رطوبت است :

عسل طبیعت هایگروسکوپیک دارد ، بدین معنی که وقتی در مجاورت هوا قرار میگیرد ،بطور طبیعی رطوبت را از هوا جذب می کند ، در درمان زخمهای باز عسل مفید است بخاطر اینکه از طریق حفظ رطوبت پوست می تواند از اثرات سوء زخم جلوگیری نموده وبه رشد بافتهای جدید کمک کند، وامکان برداشتن آسان هر پانسمانی را از طریق پیشگیری از ماندن پانسمان قبلی  درروی پوست میسر می سازد  همچنین جلوگیری نموده وبه رشد بافتهای جدید کمک کند ، وتازه نگه داشتن آن و جلوگیری از خشک شدن پوست . در نتیجه بعضی مردم عسل را یک Humectant  طبیعی می نامند زیرا رطوبت را جذب ونگه می دارد . زمانیکه برای درمان پوست ومو استفاده می شود ، عسل رطوبت را بدام انداخته و از ترک رطوبت جلوگیری می کند که منجر به نرمی و لطافت پوست شده و مو را براق و سالم می کند.

۲-عسل ضد میکروب است :

پزوهشگران در اواخر قرن بیستم به جمع آوری صفات وخواص شفابخشی عسل پرداختند . این امر با توسعه آنتی بیوتیکها متوقف شد ولی اخیراٌ رشد وتوسعه میکروبهای مقاوم به آنتی بیوتیکها منجر به تجدید علاقه مندی پژوهشگران به خواص شفا بخشی عسل شده است . مواد موثر آنتی باکتریال عسل رشد باکتریهای مشخصی را متوقف کرده است  ، معتقدند که عسل حاوی آنزیمی است که هیدروژن پراکسید تولید می کند که دلیل اصلی برای فعالیت ضد باکتریایی عسل می باشد . به همین جهت عسل برای زخمها و سوختگیها مفید است. بریدگیها و خراشیدگیها و سوختگیها را میتوان با عسل پوشاند برای جلوگیری از ورود باکتریها به زخم و کمک به بهبود آنها . عسل می تواند به درمان آکنه های جزئی با حمله به باکتریهایی که سبب شیوع آن میشوند ،کمک نماید با مرطوب کردن پوست به سلامت آن و بازیابی جوانی پوست کمک می کند. انواع عسل از نظر قدرت آنتی باکتریالی بسیار متفاوتند این تفاوت تا صدها میرسد . مشتقات عسل که از منطقه Manuka bushدر نیوزلند به فراوانی یافت می شود بالاترین قدرت آنتی باکتریالی دارد.

۳-عسل منبع آنتی اکسیدانها است:

عسل حاوی خواص آنتی اکسیدانی طبیعی است که می تواند بصورت بیولوژیکی عوامل شیمیایی مخرب را که با بسیاری از بیماریها از جمله سرطان مرتبط هستند نابود کنند . همچنین مطالعات نشان میدهند که عسلهای تیره رنگ مانند گندم Buck wheat  به نظر می رسند که آنتی اکسیدانهای بیشتری نسبت به انواع عسلهای رنگ روشن دارند. نه تنها آنتی اکسیدانهای عسل به حذف رادیکالهای آزاد در بدن کمک می کنند، بلکه آنها بخشی از مواد مغذی لازم برای رشد بافتهای جدید را هم فراهم می نمایند . این خواص ارزشمند عسل به محافظت پوست در مقابل نور خورشید کمک کرده و این امکان را می دهد که پوست دوباره جوان شده وجوانتر به نظر آید. تعداد فزاینده ای از محصولات محافظت کننده عسلی پوست از قبیل کرمهای ضدآفتاب  و پاک کننده های صورت که برای درمان قسمتهای آسیب دیده پوست وخشکی آنها ساخته می شوند دارای ترکیباتی از عسل می باشند.


خرید عسل طبیعی 09359614048 فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 1739
بازدید کل : 68422
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

شمارنده

فروش عسل طبیعی شاهوار به همراه برگه آزمایش